Oct 25, 2004

I miss her sOoo much!!(part 2)

petang tuh, aku tepon sume orang yg aku rasa kenal ayun... housemate aku, misya, leen....hurmm...aku sepatutnya call atul..yeah!! she's ma bestfriend, but i dunno why i didn't call her...(sorri wak!).....bibah kena tahan for few hours kat GH tu, sementara tunggu tu, aku n ghandi buat2 lawak bodo kat GH tu...yeah, tryin' to make everyone feels better....then aku balik n pack apa yang patut...
dalam kereta, airmata aku tak henti2 meleleh....dalam kepala aku tak lain hanyalah ayun....ayun, ayun, ayun!.....semua yang dia buat kat rumah tuh, bermain kat kepala aku....senyuman, gelak, tangisan, nyanyian, jeritan.....semuanya bertamu kat kepala aku....aku tau, aku terpaksa redha dengan kehendak tuhan, tapi aku tatau camana nak handle semuanya...alangkah susahnya untuk terima kenyataan ini....
sampai seremban, parents ieda soh relax....hummm....bibah pi mandi...tapi sedang dia mandi tu, aku terdengar dia nangis...aku tatau samada dia nangis sebab sedih ataupun sebab sakit...takkan aku nak terus masuk jerk...gile ape...mata aku dah bengkak time tu...perut lapar tapi takde selera langsung nak makan....dan aku tak sentuh apa2 melainkan segelas air masak....
lepas bibah mandi, aku tolong dia pakai baju sket sebab tangan dia sakit....then biler dia dah baring, dia nangis lagi....aku dekat kat dia n soh dia calm down....dia terlampau sedih....dia kata "i still can feel her holding ma hands...".....aku speechless...tapi aku tetap kata "it's gonna be fine.. don't blame yerself for wut had happened.."...hmmpp...aku try sedaya upaya untuk tak nangis depan dia....tapi...aku tak berupaya...kami berpelukan sambil menangis....then, bibah kata badan dia sakit, so, aku soh dia tido....tapi aku tak boleh tido......
aku masuk bilik air n wash up....aku terasa nak nangis, tapi aku tak mau ghandi or bibah terdengar....so aku tahan jerk....aku semayang n bacakan yassin untuk ayun....aku cuba untuk lelapkan mata, tapi sebab mata aku bengkak, aku takleh tido langsung.....aku msg ieda n she replied, asking me to calm down...she's on her way on da bus.....dalam pukul 3 lebih baru aku leh tido, tapi aku terjaga semula kul 5 pagi.....dan aku terkenangkan ayun lagi....lepas semayang subuh, aku lelapkan mata jap.....then, bangun jerk, aku terus mandi.....dan bersiap-siap untuk ke funeral...
aku duduk atas katil sementara menunggu yang lain bersiap.....tetiba ader orang peluk aku dari belakang...ieda...aku kata kat dia "aku rasa aku dah tak mampu nak nangis lagi..."....yeah!! pagi tuh mmg aku tak sanggup nak nangis lagi...pagi tuh, diorang soh aku breakfast...tapi aku tak mampu nak breakfast..mak ieda soh aku at least minum teh...yeah!! aku minum jugak..tapi rasa cam nak terkeluar balik...lepas minum, aku pack barang2 aku sebab aku kena balik gak...aku kena siapkan presentation aku...
dalam pukul 10, kami sumer bertolak ke rembau...aku naik kete ngan ghandi n ainon(awek ghandi)....ieda, bibah n their parents naik the other car.....aku rasa kami dah agak lambat...tapi aku takleh nak kate ape...sebab aku hanya menumpang sahaja....sampai jerk rembau, aku terpegun dengan kebesaran rumah ayun.....rumah dia sangat besar!!maklumlah, anak CEO Sri Malaysia....tapi ayun dulu sangat simple orangnya....aku langsung tatau bapak dia dato'.....waktu tanya dulu pun, dia sengih2 jerk....yeah!!ayun yang aku sayang!
sampai jerk n masuk dalam umah, aku tengok family dia n kawan2 lama dia tengah kiss dia for the last time.....sebab terlalu ramai orang, aku hanya mampu melihat dari jauh.....then, biler dia nak diangkat naik ke lori utk ke graveyard, aku pergi mendapatkan auntie n salam n pelok dia....auntie tanya "nape tak ke depan tadi? lambat..."..aku hanya diam dan mengelap airmata....then aku ternampak farina n dapatkan dia...kami berpelukan n holding hands....farina bestfren ayun....the bestest!!yeah!!
kami ke graveyard...aku saksikan upacara mengebumikan ayun.....aku terus menangis n peluk ieda....dalam kubur tu kecik.....ayun tak suka tempat yang sempit....aku sedih sangat time tuh....ieda nampak tenang...tapi aku tahu, dia tak setenang mana.....dia roommate ayun...pasti dia lebih sedih kerana banyak yang diorang tempuhi bersama......tapi dia tetap nasihatkan aku supaya banyakkan bersabar dan berdoa untuk ayun....
sebelom balik ke melaka, mak ieda nak soh aku stay for 1 or 2 days...tapi aku kata tak boleh sebab aku ader keje....then, kami balik ke umah ayun untuk jumpa mak dia jap....mak dia mintak ieda tolong kemaskan barang untuk ayun...sampai umah, kami kemaskan barang2 ayun....sayunya, hanya tuhan yang tahu....aku n ieda masing2 amik sehelai shirt fav ayun....untuk kenangan.....

1 comment:

aToN eHekS said...

sebab saya rasa awak busy....lagi pun, time tu, saya tatau apa jadik ngan henpon awak....