Oct 23, 2004

I miss her sOoo much!!(part 1)

aku duduk atas kerusi nih....sambil memegang kotak berwarna merah yang ada bentuk love kat atasnya...dalamnya ada sehelai shirt maXzara....pemiliknya ayun, dah takde...tiap kali aku lihat baju ni, semakin kuat ingatan dan kasih sayang aku pada dia....dis is one of her fav shirt....she's gone...yeah!! gone!! leavin me alone here wif all of her memories....aku ubah formation bilik semata2 nak elakkan daripada terasa kehadiran dia kat sini....memang tak dapat seratus peratus nak kurangkan memori yang dia tinggalkan kat sini, tapi sekurang2nya aku tak terbayangkan dia duduk atas kerusi ni lagi sambil bermain solitaire kat pc aku....
2hb september 2004,
hell yeah!! pagi tu aku terbangun sebab bibah call...dia kata nak datang...memang kami berjanji nak keluar...sama ada hari kamis tu ataupun hari jumaat....semua terpulang kat bibah sebab aku tunggu jerk kat melaka.....then, pagi tu dia kata nak datang.....ok..aku pun kata "jangan lupa tepon ayun skali..."....aku dah plan baik punya.....kami nak tengok puteri gunung ledang..... nak ber asmaradana bertiga....ahaha....kalau tak, berempat...tapi sebab ieda dah kena praktikal, jadiknya, tinggal kami bertiga sahaja.....fine....aku pun lihat jam....baru pukul sepuloh lebih...layan tido jap laa.....pastu, pukul seblas sengah, aku online jap...tengok muvi ader kul baper...lepas kire2 agak2 diorang leh sampai kul bape, aku pun decide nak book ticket kol 2.45 ptg....call punya call, akhirnya dapat get thru gak...nombor tempahan 258 dan aku mintak seat belakang-tengah,...abang tu kata ok....dia kata seat memang baik punya....aku kat ok cun!!... lepas tu, aku pi tepon ayun, tanya bibah tak sampai lagi ke?...dia kata tak....oklah aku kata tunggulah, jap lagi sampai laa tu....kami pon borak2 laa...buat lawak bangang...sapa yang tak kenal ayun yang penuh dengan lawak yang sangat bangang tu....kami gelak2...pastu, aku pi mandi....lepas mandi, aku tengok dah dekat pukul 1...so aku assume diorang dah nak sampai... aku cepat2 dress up...pastu tepon aku berbunyik...tengok caller, kuar nama bibah....
dia dengan suara cemas kata "akak!!sori....tak dapat datang....kita accident!!"....memula aku tak percaye dan aku ingat dia memain....aku boleh kata "ok..."...then, dia kata kereta terbalik dan ayun unconcious....saat tuh, aku rasa cam nak pitam!!aku still tak caye...lepas letak tepon, aku duduk jap...berfikir....pastuh aku terus call ieda...ieda soh call mak dia...pas aku call mak dia, mak dia soh aku call mak ayun...ok....aku terus bersiap....bibah call lagi, cakap ambulans tak sampai2.....dia pun dah nak pitam....aku kata calm down....soh orang yang ada kat tepi tu buat dia jaga.....dia kata dia risaukan ayun...."i'm worry bout her!! i dont care if i die!!"....aku kata jangan cakap camtuh.....pastu, aku soh dia tanya orang2 kat situ agak2 hantar kat hospital mana...diorang cakap hantar kat GH....aku terus keluarkan duit n top up phone aku.....
aku speed pegi GH....tak sampai 10 minit aku tunggu kat GH, ada ambulans br sampai....aku tgk patient dia...bibah!!aku dekat kat dia....tengok condition dia, aku rasa tak berapa teruk sangat, tapi still perlukan intensive care......setelah buat apa yang patut, aku nampak nauman datang....dari apa yang nauman cite, dia kata bahagian ayun agak teruk n maybe kena potong utk kuarkan ayun....aku dah takut separuh mati......lama jugak laaa aku tunggu kat situ.....dalam pukul 2.15, ader ambulans datang lagi....aku tengok patient dia....ya ALLAH!! ayun!! dia merenung ke atas....waktu disorong ke ER tuh, darah menitik2 dari kepala dia.....aku takut!!aku terus tepon ieda....aku nangis!!! sumpah!! aku takut sangat masa tuh!! mak ayun tak sampai lagi....aku duduk tunggu ngan mak ieda....she holds my hands.....aku tatau nak wat ape lagik....pastu, aku kena registerkan nama ayun kat kaunter tuh...at da same time, doktor dari er tuh kuar mintak kerani kat situ isikan something.....pastuh aku tanya kat doktor tuh, "doc, how is she?"...doktor tuh tanya, "u kwn dia ke?"...aku angguk.....dia sambung lagik...."very bad! chances of survival very low..."....aku rasa nak mati saat tu jugak....bapak ieda keep me calm....aku duduk kat luar...tepon ieda n k anim....aku nangis lagi....
mak ieda masuk ke dalam nak check on bibah....aku duduk kat luar ngan ghandi(abg ieda).... dalam hati aku hanya berdoa pada tuhan agar ayun selamat walaupun kena koma.... then, mak ieda kuar......dia usap pipi aku dan peluk aku.......aku nangis teresak2 kat dada dia.....dalam sedang nangis tu, aku dengar dia cakap kat ghandi,"dah takde dah....".....masa tuh jugak aku meraung.......aku hilang arah.......aku meraung sekuat2nya.......masa tu aku rasa hati aku hancur berderai.......aku tak ingat apa2.....malah, aku lupa tuhan time tuh.....
tak lama lepas tu, barulah mak ayun sampai....sayang, tak sempat dia nak tatap muka anak dia waktu masih hidup.....then, ghandi pimpin aku pegi bilik mayat....aku tak pernah rasa selemah ini biarpun waktu bapak aku mati sebelas tahun dulu.....aku tengok muka ayun....tenang....seolah olah dia sedang nyenyak tido....aku bacakan yasin sekali....pastu, aku nak balik wash up sementara dia orang tgh nak jalankan proses post mortem....aku jengah bibah.....dia tengah tido, tapi dia tersedar aku datang....dia kata "i'm sorry....so sorry.." sambil nangis.....aku kata kat dia, "it's not ur fault...it was her time to go".....dia still kata sorry.....aku kata "jangan laa camni....bukan salah u...."...then, aku kiss dahi dia n usap airmata dia....tapi, takde sapa usap air mata aku time tu...
aku balik wash up.....dtg semula ke GH pakai tudung....aku terserempak dgn paiz(ex ayun)...aku benci mamat nih sebab dia cheat on ayun dulu...tapi, time tu aku pendamkan jerk semuanya....aku show dia bilik mayat....maghrib tu, ayun dibawa balik ke rembau dengan mak dia n mak ieda......aku decide untuk ikut bapak ieda balik seremban sbb ieda akan sampai seremban pagi jumaat tu.....aku lap air mata walaupun mata aku dah cukup bengkak time tuh...aku kena kuatkan semangat supaya bibah tak heartbroken time tu......yeah!! aku simpan semuanya dalam hati ini........

No comments: